Jednou z věcí, která je v myslích lidí zakořeněná, je to, že větší znamená lepší. Ve skutečnosti tomu tak vůbec nemusí být. A to platí i u automobilů. Již od jejich počátku byla poptávka po větších, silnějších vozidlech, a ta trvá dodnes. Mimo jiné právě jí vděčíme za současný rozmach sportovně užitkových vozů.
Jen málokdo si však uvědomuje, co vlastně větší automobil znamená. Často pak jsou lidé překvapeni. Proto je dobré si hned na začátku ujasnit několik věcí, které nám mohou při rozhodování o volbě budoucího auta značně pomoci.

Tou první je fakt, že větší automobil znamená také větší rozhled. Díky tomu uvidíme dříve překážku na dráze a stihneme na ni včas zareagovat. To je rozhodně výhoda, neboť se tím můžeme vyhnout mnoha dopravním nehodám.
Dále je tu fakt, že vyšší podvozek se lépe vyrovná s nerovnostmi na silnici. A přiznejme si, že na těch našich je jich více než dost. I naše dálnice mnohdy připomínají spíše tankodrom. Je tedy jen dobře, pokud se nemusíme bát, že si na vyboulenině sedřeme podvozek.

To je problém, se kterým se setkávají majitelé nízkých sportovních aut, jako je například Porshe. Ti musí být opatrní a dobře volit trasu, aby svůj vůz nepoškodili. Každý zásah do podvozku totiž může být pro auto doslova fatální.
Ovšem není všechno zlato, co se třpytí. Velká, silná vozidla mají také mnohem větší spotřebu. To znamená častější tankování a také více peněz za pohonné hmoty. Také celková údržba není tak levná jako u menších aut. Musíme tedy počítat s tím, že to půjde do peněz.
Zde tedy záleží na tom, co vlastně od svého vozidla očekáváme. Pravdou je, že naprosté většině z nás stačí klasický menší automobil, který je navíc i mnohem levnější. Bohužel, my lidé se při výběru často neřídíme svými potřebami, nýbrž tím, co se nám líbí. A pak za to platíme, ať už doslova či metaforicky.